söndag 29 april 2012

...att lättja är en farlig vana

Nu ska ni inte inbilla er att jag sitter och rullar tummarna och gör de nada, för så är det verkligen inte.
Jag
1. arbetar
2. tränar
3. utvecklar mig själv
4. bär saker till stugan
5. funderar ut lösningar
6. funderar ut fler lösningar
7. klappar kattor
8. tävlar i antal steg, jag leder (eller, jag ledde i gårkväll....nån okamratlig typ lär väl varit in och redovisat sina futtiga små steg och gått om Hahahahaha)
9. eldar
10. tittar på våren

Så det så....

Idag ska nog gubben och jag hitta på att ha egen brasa utomhus.
Dels ska granriset efter vinterns stormfälle (2 granar som damp i backen) tas om hand och dels har bävern på andra sidan sjön haft storkalas på en massa lövsly. Och den flinke lille krabaten simmar alltså över sjön (traskar över isen så länge den ligger) och går upp på vår sida, tränger in bland grannens trädodling (Ja alltså, grannen avverkade där för några år sedan för att få fram sjön i blickfånget igen) som vuxit upp. Och nu håller bävern på att avverka alltså vilket passar oss perfekt.
Dels håller han vår utsikt mot sjön ren och fin och dels behöver vi alltså bara gå dit och hämta redan nedtaget sly och slänga på elden. Och grannen kan inte anklaga oss för att ha tagit ner hans träd!!! Vi skulle naturligtvis kunna lämna bäverns härjningar åt sitt öde men det ser så himla plockepinnigt och slarvigt ut så det kryper i oss här i stugan.

Och ni då?


- Det här skrev jag på min padda....

3 kommentarer:

  1. Härligt med stugviste!
    Själv har jag kommit ifatt mig själv efter helgens baluns, städat lite och ätit rester. Funderade ett slag på att rodda fram utemöblerna men nej.
    Det blev ett par timmars styrelsearbete i samfällighetsföreningen i stället. Lite närmiljöarbete vilket faktiskt också innebar lite pinnbärande = gårdsstädning. Utan bävrar i sikte!

    SvaraRadera
  2. Inga bävrar här! Så ser vi heller inte sjön för alla träden.

    Läste i tidningen i morse att en skolnämnd i kommunen fattat beslut om att bötfälla två föräldrar vars barn skolvägrar och det gör mig så jävla arg att jag blir snudd på galen. Tre politiker som varken träffat föräldrarna eller barnet fattade beslutet på grundval av skolans försäkring om att man gjort 'allt' för att få flickan att gå till skolan. Nu ska de betala 180 kr/skolkdag. Verkligen konstruktivt, verkligen konstruktivt. Grrrrrrrrrrrr!

    SvaraRadera
  3. Är allt ok? Länge sedan du syntes till...
    Kram!

    SvaraRadera