torsdag 8 mars 2012

...att nu ger jag snart upp

Eftersom min läsekrets är en samling smarta människor tar vi det här kort.
Jag har under många år prenumererat på den lokala tidningen i stan.
Och det har varit lite olika upplägg under de här åren.

På senare år har det dock visat sig finnas en del svårigheter med att leverera tidningen till min dörr just på söndagar. Åtskilliga samtal har jag ringt till den där tjänsten för "utebliven tidning".

I söndags ringde jag....IGEN....och sent på eftermiddagen satt en söndagstidning på dörren. Men, i går ringde jag för att försöka få rätsida på det här en gång för alla. Ringde och bad om att bli uppringd av distributionschef för mitt område. Inget samtal men däremot en söndagstidning utanför dörren när jag kom hem från jobbet i går eftermiddag!

Men snälla käre nån.....VAD I HELA FRIDEN HÅLLER NI PÅ????

Under frukosten har jag ägnat mig åt att skriva mail om den här saken till berörd funktion. Undrar just hur många tidningar som kommer att sitta i dörren när jag kommer hem i dag? Och exakt HUR många dagar det tar innan jag fått en hjärnblödning?

Å så trött jag blir....


2 kommentarer:

  1. Sydsvenskan eller? Vi prenumererar bara på helgerna och att då inte få den på söndagen känns...dumt.

    SvaraRadera
  2. Nej, inte Sydsvenskan. Vi kör på ett lokalt tema med Sundsvalls tidning men att inte få den känns minst lika dumt. Nu ska det dock vara ok. Det lär väl visa sig på söndag.

    SvaraRadera